V zadnjem tednu januarja smo se pisana druščina iz Cipra, Slovenije in Finske zbrali v zasneženem Nurmesu, obdanem z jezeri, in se podali na raziskovanje kulturne dediščine in načinov njene uporabe pri delu z mladimi. Na sever nas je pripeljal projekt TRADE KNOWLEDGE, katerega namen je približevanje kulturnega in mladinskega sektorja. Projekt smo ustvarile tri organizacije, poleg Zavoda Dobra pot še PlanBe iz Cipra in Hyvarila iz Finske, ki se posvečamo ohranjanju in promociji kulturne dediščine. Prav tako smo z naše strani k sodelovanju povabili še Slovenski etnografski muzej in Park Škocjanske jame, ki so se na naše veselje povabilu takoj odzvali.
Teden nam je minil v pogovorih, deljenju izkušenj, pečenju cimetovih rogljičkov, kvačkanju tradicionalnih finskih vzorcev, občudovanju ličnih lokalnih muzejev, ustvarjanju iz slame, vezenju ciprskih križcev, zavijanju v kape in šale ter otresanju mokrega snega s škornjev. Medtem, ko sta bili naša in ciprska ekipa na -6 °C do nosu zaviti v zimsko opremo, so Finci vztrajno zatrjevali, da to sploh ni prava zima. Spoznali smo tudi velike razlike med sistemom mladinskega dela v različnih državah in ugotovili, da ima vsak pristop svoje prednosti in slabosti.
Skupni zaključek dogodka je bil, da je kulturna dediščina področje, ki vsebuje izjemen potencial, tudi za mlade in njihovo inoviranje, da pa se moramo pri komuniciranju le-te še bolj približati mlajši generaciji, ujeti njihov utrip in način življenja. Zadali smo si ambiciozne načrte za prenos dobrih praks v lokalno okolje, tako bomo v naslednjih dveh mesecih precej zaposleni s tem, da nove pristope preizkusimo na terenu. Aprila pa se partnerji zopet srečamo pri nas v Sloveniji, da izmenjamo izkušnje iz lokalnih dogodkov, ugotovimo, kaj deluje in kaj ne, ter pripravimo načrte za prihodnje delo na tem področju.
Kmalu se vam zopet oglasimo z novicami o #tradeknowledge! *Projekt je sofinanciran iz programa Evropske unije Erasmus+.*
Če vas zanima več o naših aktivnostih, vabljeni, da se prijavite na naše e-novičke.